Începând din acest an (2018), asociația noastră s-a alăturat unei uniuni europene de organizații implicate în educația outdoor (ong-uri, universități, școli etc.) care se numește pe scurt ”Institutul European de Educație Outdoor” (EOE) cu sediul în Germania.
EOE este o rețea europeană de profesioniști în domeniul outdoor, de la lucrători sociali și de tineret până la profesori și educatori, cadre universitare și studenți, inclusiv instructori, ghizi și lideri montani.
S-a înființat în 1996 și are în prezent peste 140 de organizații afiliate din diferite țări europene.
AECO este singura asociație românească membru în cadrul EOE și motivul pentru care am decis această afiliere este unul singur și același încă de la înființarea noastră acum mulți ani: dezvoltarea educației outdoor și în România.
Câteva cuvinte despre EOE și educația outdoor mai jos.
Ce este educația în aer liber (Outdoor Education – OE)?
Există multe opinii cu privire la educația outdoor, o activitate care funcționează în mai multe contexte, formal și non-formal, munca socială a tinerilor, educația adulților și munca terapeutică. Toate au o bază comună însă.
Obiectivele OAE sunt înțelese a fi, în general, dezvoltarea unei conștiințe și a respectului pentru sine, pentru alții și pentru mediu.
Practicanții activităților outdoor par să fie de acord că educția outdoor cuprinde:
- o experiență directă (adică o educație experimentală);
- o învățare activă (adică învățarea prin practică);
- un element de călătorie;
- activități fizice în aer liber;
- o viață comună simplă și extinsă.
Probleme care afectează dezvoltarea educației outdoor (OE)
Minte si trup
Au fost multe dezbateri pe parcursul secolelor despre relația dintre minte și corp. În învățământul modern, dezbaterea privește dacă o formă de învățământ în primul rând intelectuală este adecvată pentru dezvoltarea corectă a individului sau dacă o formă mai directă, non-abstractă a experienței educaționale este mai potrivită.
Relația dintre individ și societate
În timp ce civilizația se mișcă și schimbările se accelerează, multe persoane devin deconectate de la societate. Ele simt că nu au control și influență prin procesul politic pentru a aduce schimbări benefice în viața lor și în comunitățile lor. Educatorii în domeniul outdoor pot lucra în aer liber pentru a ajuta oamenii să identifice zonele în care își pot controla viața și să participe mai activ în comunitățile lor.
Relația dintre indivizi și mediul înconjurător
Problemele legate de mediu au o importanță crescândă în agenda politică, însă mulți oameni trăiesc o viață urbană care nu le permite să experimenteze relația dintre acțiunile lor și elementele care susțin viața de pe pământ. Educația în aer liber în aer liber poate oferi un contact direct cu lumea naturală, ceea ce poate permite oamenilor să dezvolte valori și opinii informate.
Leave a Reply